Ką reikėtų žinoti prieš diegiant elektroninės piniginės sprendimą

Ką reikėtų žinoti prieš diegiant elektroninės piniginės sprendimą


Šiame tekste siekiame pasidalinti aktualiomis įžvalgomis dėl elektroninės piniginės sprendimo diegimo. Ši patirtis sukaupta diskutuojant su mokyklomis ir stebint elektroninės piniginės tiekėjų veiklą Lietuvoje. Esame tikri, kad „Švietimo standarto“ ekspertų komandos praktiniai patarimai pravers kiekvienam iš Jūsų.

Tiekėjai
Šiuo metu Lietuvos mokyklose dominuoja du elektroninės piniginės sprendimai: UAB „Eurofondas“ administruojama sistema „Eurofondas“ (senasis pavadinimas „Tapsis“) ir UAB „Antigravity Payment Systems“ valdoma Mokipay.
Abu sprendimai supaprastintai vadinami elektroninės piniginės sistemomis, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad „Eurofondo“ elektroninė piniginė pačiu veikimo principu yra daugiau paprastas apskaitos sprendimas (tėvai perveda pinigus į Eurofondo sąskaitą, sistema žino, kad tam mokiniui priklauso tokia suma pinigų), Mokipay – labiau sofistikuota sistema, valdoma per vartotojų virtualias sąskaitas.

Labai svarbu, kad „Antigravity payment system“ turi Lietuvos banko išduotą mokėjimo įstaigos licenciją, kuri, paprastai tariant, užtikrina, kad vartotojų pinigai sistemoje saugūs.

Sąlygos ir kaštai

Elektroninės piniginės diegimo kaštus sudaro du esminiai komponentai: įrangos įsigijimas ir administravimo išlaidos (kitaip, komisinis mokestis).

Įrangą galima arba įsigyti, arba nuomotis. UAB „Eurofondas“ sistema kainuoja apie 600 EUR, „Mokipay“ įrangos kaina šiek tiek didesnė.

Administravimo išlaidos dažniausiai svyruoja nuo 1,5% – 2.5% nuo elektroniniu būdu įvykdytos apyvartos neskaitant PVM. Pasiskaičiuokime kartu:
Jeigu mokykloje mokosi 500 mokinių, kurie per dieną išleidžia po 1 EUR, tai per mėnesį (21 d.d.) elektroniniu būdu bus įvykdyta 10500 EUR  apyvarta, kas reiškia, kad administravimo kaštai priklausomai nuo susitarto procento sudarys 157,5 – 262,5 EUR. Per 9 mokslo metų mėnesius už šią „nemokamą“ paslaugą gali tekti pakloti apie 2300 EUR.

Tiek įrangos, tiek administravimo kaštai įprastai tenka maitinimo paslaugas teikiančiai bendrovei, todėl dažnai pasiūlymuose galite rasti lozungą „Mokyklai tai nieko nekainuoja“. De jure – TAIP, de facto – NE.

Rekomenduojame tartis tiek dėl įrangos kaštų kompensavimo (Jūs suteikiate galimybę vėliau uždirbti su įranga, už kurią dar ir susimokate), tiek dėl administravimo mokesčio. Sutartyje turite pasilikti laisvę iš naujo vykdyti derybas dėl komisinio mokesčio dydžio, jei per mėnesį viršijama pvz. 3000 EUR apyvarta. Esant stabiliai ir didelei apyvartai tartis dėl fiksuoto komisinio mokesčio. Būtinai pasiteiraukite, kokią sumą mokykla turi viršyti, kad administravimo mokestis būtų 0%

Svarbu pabrėžti, kad jau dabar yra pakankamai daug mokyklų Lietuvoje, kuriose komisinis, administravimo mokestis yra 1,5%. Kodėl Jūs turėtumėte būti išskirtiniai?

Apyvartos apsauga

Yra vienas jautrus niuansas, apie kurį pasiūlymuose nekalbama ir derybų metu neužsimenama.  Neįsigilinus praktiškai irgi pakankamai sunku numatyti.

Reikia suprasti, kad įdiegus elektroninės piniginės sprendimą, tėvai pildo elektroninės piniginės sąskaitą internetu. Pinigus tėvai formaliai veda į UAB sąskaitą. Įsivaizduokite, kad 300 mokinių tėvai perveda po 20 EUR maistui visą mėnesį. UAB sąskaitoje yra 6000 EUR.

Su kokiomis problemomis gali susidurti valgykla?

  1. Apyvartinių pinigų trūkumas produktams
  2. Nesaugumas.

Iš tų 6000 EUR tik 120 EUR yra administravimo mokestis, kiti 5880 priklauso valgyklai, juos formaliai mėnesio pabaigioje Piniginės tiekėjas turi sumokėti maisto paslaugas  teikiančiai bendrovei. Kas gali užtikrinti, kad apie 98 proc. maitintojo pinigų svetimoje kišenėje yra saugūs?

Siekiant apsaugoti lėšas ir numatyti, kad nekiltų apyvartinių pinigų problemų mes rekomenduojame:

  1. Laikytis derybinės pozicijos, kad maitintojas bet kada, pagal prašymą turi teisę išsimokėti sukauptus pinigus.
  2. Neleisti nustatyti mažiausios mokėtinos sumos. Maitinimo paslaugas teikianti bendrovė turi teisę išsimokėti bet kokią, jai priklausančią pinigų sumą. Aišku, tai tikrai gali būti derybų objektas.

Šio teksto tikslas nėra pabrėžti vieno iš tiekėjų pranašumus. Mes siekiame dalintis patirtimi ir žiniomis, kurias sukaupiame dirbdami kartu su mumis. Jeigu turite praktinės patirties ar papildomų įžvalgų šia tema, prašome jomis pasidalinti su mumis. Jūsų laiškų laukiame el. paštu svietimostandartas@gmail.com.